Létrehozva: 2011.04.12

A műsorszámban termékmegjelenítés található


Már megint mi ez a hülyeség? Még mindig a fejünket fogjuk, amikor a gyógyszerek és egyéb vegyszerek reklámjainak a végén elhadarja valaki, hogy: "mielőtt túladagolja, kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét, bejárónőjét...".

18 éves felügyelete mellett sem 

Azt már lassan fel sem vesszük, hogy tele van a képernyő piros-sárga karikákkal, melyek azt jelzik, hogy hány éves gyerekek nem nézhetik a műsort szülői felügyelet nélkül.

Na mármost, ha a gyerekkel szeretnénk lenni, akkor nem ráznánk le azzal, hogy "nem tudom, nézd a tévét!". Ha meg lustaság, vagy combnyaktörés miatt a tévé előtt ragadunk mi is, és a gyereket is odaette a fene, akkor sem sok értelme van, ha a fűrészes gyilkos cápaembert a mi felügyeletünk mellett nézi.

Mert ugye, hiába mondjuk azt neki, hogy: "Tudod Jancsika a bácsi lábát most levágta a gyilkos, de nem azért ordít mert annyira fáj neki, hanem mert ez van a forgatókönyvben." Ettől a gyerek még rosszat fog álmodni.

Vigyázat, ott egy Nestlé csoki!

Egy ideje újabb izgalmas információval egészítenek ki tévéműsorokat: Vigyázat! A műsorszámban termékmegjelenítés található.

Mit akarnak ezzel mondani? Ki a fenét érdekel? Hát ha azt tartalmaz, hát azt tartalmaz. De mi közöm nekem ehhez?

Természetesen, ezt sem jókedvükben kell odabiggyeszteniük a szerkesztőknek a műsorszámok elé, hanem muszájból. Konkrétan a sokat emlegetett médiatörvény miatt (2010/13/EU Audiovizuális médiaszolgáltatásokról szóló irányelv).

Lehet, hogy az új szabályozás gúzsbaköti a szabad sajtót, de ez a kiegészítés nem tűnik értelmetlen képmutatásnak.

Ki ne látott volna már híradóban, magazinműsorokban, ilyen-olyan valóságshow-ban kikockázott, elhalványított, fekete téglalapokkal kitakart pólókat, sapkákat, képernyőrészleteket?

Ezek csaknem mindig egy gyártócég vagy termék nevét vagy logóját eltakarni voltak hivatottak. Holott bennünket nézőket egyáltalán nem zavart volna, ha azt látjuk, hogy peszikokakóla. Sokkal inkább zavart a homályos buborék a szereplő mellkasán.

Tegnap hallottam a D rádióban...

Ezt a mozaik kockásítást nem is a korábbi médiatörvény követelte meg, hanem a reklámbevételekből élő csatornák gesztusa volt ez a reklámozók felé, akiknek állítólag ez az álláspontja: "Minek fizetek én a cégem ismertségének a növeléséért, ha a Nike-nak ingyen megjelenik a logója a híradóban a pék sapkáján?". Ugye hallottuk már a rádióban is a műosrvezetőktől a zavart heherészést amikor az egyik vendég benyögi élő adásban, hogy: "Porsche"?

Kérdéses persze, hogy ettől egyetlen egy ember is akad-e majd aki vesz egy 911-est, de a reklámozó cégek nélkül, minden médium becsukhatná a kaput.

Tehát nem bennünket akarnak ezúttal megóvni a törvényhozók, hanem a médiumokat szabadították ki egy kényelmetlen helyzetből. Nem kell mostmár elfolyósítani a fél utcaképet, azért mert néhány cégtábla látszik a háttérben. Elég a műsor előtt kiírni az első olvasatra talán furcsán ható szavakat:

A műsorszámban termékmegjelenítés található!

MI A VÉLEMÉNYED A FENTIEKRŐL?
Ha nem használja a Facebook-ot, de szeretne hozzászólni, kérjük regisztráljon, vagy lépjen be.


Biztos, hogy törli az adatokat?


IGEN


MÉGSEM

Kérem várjon...
Fájl feltöltése folyamatban!